Pagá en cuotas

Llega gratis entre el 28 y el 29/jun

Retirá gratis entre el 28/jun y el 3/jul en correo y otros puntos

Ver en el mapa

Disponible 45 días después de tu compra

Información sobre el vendedor

  • +500

    Ventas concretadas

  • Brinda buena atención

Ver más datos de este vendedorSe abrirá en una nueva ventana

Medios de pago

Hasta 12 cuotas sin tarjeta

Tarjetas de crédito

Tarjetas de débito

Efectivo

Descripción

Somos una librería que se dedica a traer libros importados, trabajamos con los principales proveedores internacionales y editoriales, siendo nuestros libros originales y asegurando la calidad del mismo.
Una vez realizada la compra el proveedor envía el libro a nuestro deposito para su despacho, una vez despachado se envían los datos para su seguimiento.
Brindamos garantía sobre nuestros libros y MercadoLibre asegura su dinero hasta que reciba el libro de conformidad.
EL COSTO DE ENVIO ES GRATIS. SE REALIZAN ENVIOS A TODO EL PAIS.
El plazo de entrega del libro hasta su puerta es de 29 días aproximadamente.
Contamos con gran catalogo de libros, si no lo tenemos publicado lo conseguimos.
Cualquier duda o consulta estamos a su disposición.

ESMERALDA BOOKS.

Descripción: Seeing the World with the Eyes of God. This book contributes to the re-emerging field of "theology through the arts" by proposing a way of approaching one of the most challenging theological concepts - divine timelessness - through the principle of construction of space in the icon. One of the main objectives of this book is to discuss critically the implications of "reverse perspective. This book contributes to the re-emerging field of 'theology through the arts' by proposing a way of approaching one of the most challenging theological concepts - divine timelessness - through the principle of construction of space in the icon. One of the main objectives of this book is to discuss critically the implications of 'reverse perspective', which is especially characteristic of Byzantine and Byzantining art. Drawing on the work of Pavel Florensky, one of the foremost Russian religious philosophers at the beginning of the 20th century, Antonova shows that Florensky's concept of 'supplementary planes' can be used productively within a new approach to the question. Antonova works up new criteria for the understanding of how space and time can be handled in a way that does not reverse standard linear perspective (as conventionally claimed) but acts in its own way to create eternalised images which are not involved with perspective at all. Arguing that the structure of the icon is determined by a conception of God who exits in past, present, and future, simultaneously, Antonova develops an iconography of images done in the Byzantine style both in the East and in the West which is truer to their own cultural context than is generally provided for by western interpretations. This book draws upon philosophy, theology and liturgy to see how relatively abstract notions of a deity beyond time and space enter images made by painters.

Preguntas y respuestas

¿Qué querés saber?

Nadie hizo preguntas todavía. ¡Hacé la primera!